بادرود رسانه

بادرود رسانه،پاشانیوز،پاشا نیوز،نطنزنا،اریسمان نیوز،بادنا،باد نا،بسیج نیوز،بادرود،نطنز،باداباد،ایرنا

بادرود رسانه

بادرود رسانه،پاشانیوز،پاشا نیوز،نطنزنا،اریسمان نیوز،بادنا،باد نا،بسیج نیوز،بادرود،نطنز،باداباد،ایرنا

شما می توانید اخبار و گزارشات حوزه کاری خود را به آدرس badna93@chmail.com ایمیل نمایید

آرشیو مطالب
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

به گزارش "بادنا" به نقل از “نطنزنا” شهردار نطنز با اشاره به اینکه شهر نطنز یکی از بالاترین سرانه های فضای سبز را در بین شهرهای استان اصفهان دارد اظهار کرد: یکی از وظایف بسیار مهم شهرداری ها ایجاد، اصلاح و نگهداری فضای سبز شهری است و با توجه به اینکه شهر نطنز یکی از زیباترین و مهمترین باغ شهرهای استان است، این موضوع اهمیت مضاعفی می یابد.

سید محسن تجویدی افزود: ایجاد و نگهداری فضای سبز علاوه بر پشتوانه تخصصی نیازمند طرح و برنامه و کنترل دائمی و نیروی انسانی و البته متضمن هزینه های مالی بسیاری است که بخش مهمی از فعالیت ها و بودجه شهرداری ها را به خود اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: شهرداری نطنز در دو سال گذشته تلاش های بسیاری در این زمینه داشته که از آن جمله می توان به کاشت بیش از ۴۰۰۰ اصله درخت، کاشت حجم بالایی از گل های دائمی و فصلی، قطره ای کردن آبیاری بخش قابل توجهی از فضای سبز، لوله گذاری بسیاری از مسیرها و نهرها، تجدید درختان و اصلاح فضای سبز در بسیاری از نقاط شهر از جمله بلوار شهید مصطفی خمینی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با وجود بحران آبی شدیدی که متاسفانه امسال در شهر داریم و با وجود گرمای شدید هوا و همه کمبودها، با پیش بینی های انجام شده و تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری مشکلی برای فضای سبز شهری ایجاد نشده و این بحران پشت سر گذاشته شد.
شهردار نطنز گفت: از دو سال گذشته اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای حفظ و بهبود فضای سبز شهر انجام شده که برخی برنامه های کوتاه مدت آن مانند قطره ای کردن آبیاری برخی نقاط، لوله گذاری و تامین منابع آبی جدید تاکنون به نتیجه رسیده و در صورتی که این اقدامات نشده بود معلوم نبود بتوانیم بحران شدید امسال را به سلامت بگذرانیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات بلند مدت شهرداری در این زمینه افزود: توسعه شبکه آبیاری قطره ای و انتقال آب از طریق لوله یکی از اقدامات مهم است که آغاز شده و با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت؛ همچنین در زمینه تامین منابع جدید آبی اقدامات قابل توجهی را شروع کرده ایم که بتوانیم حداقل در چندسال آینده فضای سبز شهر را بیمه کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه ذخیره سازی آب علی الخصوص با استفاده از آبهای فصل زمستان و جمع آوری آبهای سطحی نیز برنامه ریزی هایی شده که به زودی فاز اول آن را کلید خواهیم زد وعلاوه بر آن با کار علمی بایستی به سمت گونه هایی برویم که بیشترین سازگاری را با کم آبی داشته باشند و در شرایط خشکسالی دوام بیاورند.
تجویدی ادامه داد: یکی از منابع مهم و قابل اتکا برای آبیاری فضای سبز، پساب فاضلاب شهری است که با توجه به در پیش بودن احداث پکیج فاضلاب قویا خواستار اختصاص پساب آن به فضای سبز شهری هستیم و با توجه به آینده ای که در زمینه بحران آب پیش بینی می شود در صورتی که این اتفاق نیفتد چه بسا در سالهای نه چندان دور فضای سبز بسیار ارزشمند این شهر تا مرز نابودی پیش برود.


وی تاکید کرد: در سالهای گذشته بسیاری از نقاط شهر با استفاده از آبهای روان مانند آب سرابان و آب های سرازیر شده از سمت اوره و استخر کلانتر آبیاری می شد که متاسفانه امسال به علت کمبود شدید، این آب ها در اختیار شهرداری قرار نگرفت و ما مجبور شدیم بسیاری از نقاط شهر را که اتفاقا درختان چنار بسیاری هم در آن وجود داشت با تانکر آبیاری کنیم و به جهت حفظ آنها میزان آبرسانی آنها را افزایش دادیم ولی بدلیل گرمای بسیار شدید هوای امسال و بخاطر اینکه آبی که بوسیله تانکر در جوی ها روان می شود نهایتا نمی تواند به اندازه آبهای روان در زمین نفوذ کند و به عمق ریشه های درخت بسیار حساس و نیازمند آب مثل چنار برسد با زرد شدن خفیف برخی درختان این مسیرها مواجه شدیم.
شهردار نطنز ادامه داد: متاسفانه علاوه بر مشکلات فوق، آبدهی چاه های شهرداری هم امسال تقریبا به نصف شرایط عادی کاهش یافته و این موضوعی بی سابقه بوده که کار را بسیار برای ما سخت کرد و اگر اقدامات جایگزین سال گذشته انجام نشده بود قطعا امسال در زمینه فضای سبز با یک فاجعه بزرگ مواجه شده بودیم.
وی تصریح کرد: با توجه به بافت طبیعی و جایگاه تاریخی و گردشگری شهر نطنز به عنوان یک باغشهر زیبا و درختان کهنسال و بسیار ارزشمند این شهر که اتفاقا نیازمند آب زیاد و مراقبت های ویژه هستند، به نظر می رسد تامین آب فضای سبز و مدیریت این حوزه اهمیتی کمتر از تامین آب لوله کشی شهر نداشته باشد و لذا از همه مسئولان و دستگاههای مرتبط تقاضا می کنیم در این زمینه هم توجه ویژه ای داشته و اقدامات حمایتی خود را در این زمینه هم انجام دهند.
سید محسن تجویدی در پایان خاطر نشان کرد: از همه همکارانم در مجموعه شهرداری به ویژه در حوزه فضای سبز و آبرسانی به جهت تلاش های شبانه روزی و بی وقفه شان در چند ماه گذشته که باعث شد علی رغم وجود یک بحران جدی و بی سابقه کمترین لطمه ای به این سرمایه مهم شهر که فضای سبز است وارد نشود نهایت تشکر و تقدیر را دارم.



نظرات (۱)

دنیا برای شرافت شما اهمیتی قائل نیست. در این دنیا از شما انتظار می رود که پیش از آن که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی